styl komunikacji marki_marketing online_szkolenie Łódź

Jak sprawić, by marka brzmiała wyjątkowo i odróżniała się od konkurencji?

Masz wrażenie, że firmy w Twojej branży brzmią podobnie? Nie wiesz, jak stworzyć teksty na stronę i posty w mediach społecznościowych, które nie będą takie same, jak u konkurencji? Opracuj oryginalny styl komunikacji dla Twojej marki, wyróżnij się i przyciągnij klientów. Podpowiadamy, jak to zrobić.

 

Historia o pewnym góralu…

Słyszałeś kiedyś o Danielu Kuczaju? Jeśli nie, to nadrób zaległości i zajrzyj na jego konto na Youtube.

To jeden z setek trenerów personalnych w Polsce. Jednak on zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji. Czym? Przede wszystkim stylem komunikacji – góralską gwarą, bezpośrednim i ciepłym podejściem do odbiorców (a właściwie głównie odbiorczyń), flagowym hasłem: „Ukochoj się!” oraz gigantycznym poczuciem humoru. Jeśli nawet nie będziesz z nim ćwiczyć, to oglądając jego filmy, spalisz mnóstwo kalorii od samego śmiechu.

Daniel Kuczaj nie stworzył jakiegoś innowacyjnego podejścia do treningów, ale jest fenomenalnym przykładem tego, jak można wyróżnić się dzięki komunikacji w nasyconej branży. Efekty? M.in. kilkadziesiąt tysięcy subskrybentów kanału na Youtube, niemal pół miliona followerów na Instagramie oraz zaproszenia do udziału w programach telewizyjnych.

 

Jak się wyróżnić, jeśli wszystko zostało już powiedziane?

W każdej dziedzinie działają setki lub tysiące konkurencyjnych marek, które często posiadają bardzo zbliżone oferty. Dlaczego niektóre z nich są bardziej rozpoznawalne i cieszą się większym gronem zaangażowanych odbiorców? – Ponieważ ich oferta jest lepsza? Czasem to prawda. Jednak w wielu przypadkach to głównie wynik dobrze prowadzonej komunikacji. Tu nie liczy się wyłącznie, co mówisz, ale także jak to mówisz.

Zastanów się:

  • co wyróżnia Twoją markę,
  • jakimi wartościami się kieruje,
  • jak chcesz, aby była postrzegana,
  • jacy są Twoi odbiorcy i jak się komunikują.

Znajdź swój styl i charakterystyczne zwroty. Dzięki temu, nawet jeśli robisz to samo, co tysiące innych firm, odkryjesz sposób na to, aby się wyróżnić.

Pamiętaj jednak o tym, że wyróżniki Twojej marki powinny być spójne z profilem grupy docelowej. Jasne, ważna jest naturalność, ale komunikacja musi być tworzona tak, aby była zrozumiała i atrakcyjna. Przykładowo zespołowi młodych ludzi, prowadzących firmę zajmującą się dotacjami unijnymi, zdecydowanie bliższy mógłby być luźny, bezpośredni, żartobliwy styl. Jednak to nie znaczy, że będzie on zrozumiały dla ich grupy docelowej: przedsiębiorców w średnim wieku.  

Ważne też, aby wartości, które będą dominowały w komunikacji Twojej marki, były bliskie Twoim odbiorcom. Z badania Costumer Thermometer wynika, że wspólne wartości są jednym z głównych powodów zaufania firmie.

 

Bądź konsekwentny

Pamiętaj, że w komunikacji marketingowej bardzo ważna jest spójność. Musisz dawać swoim odbiorcom jednolite sygnały. Tymczasem, gdy kilka osób prowadzi działania promocyjne marki, zdarza się, że razi brak wyraźnego stylu komunikacji.

Przykładowo marka kreuje w swoich postach na Facebooku wizerunek firmy przyjaznej, nastawionej na luz i bliski kontakt z odbiorcami. Natomiast osoba odpowiadająca na prywatne wiadomości odpisuje: „Szanowny Panie Zygmuncie…” i wplata w zdania mnóstwo okrągłych, trudno przyswajalnych zwrotów. To sprawia, że odbiorcy się gubią, a wizerunek marki się rozmywa.

 

Unikalny styl komunikacji: od czego zacząć?

Pobierz i uzupełnij arkusz, który dla Ciebie przygotowałyśmy. Krok po kroku poprowadzi Cię do wyłonienia najbardziej charakterystycznych cech Twojej marki i pomoże Ci dopasować komunikację do grupy docelowej.

Uzupełniony plik przyda Ci się także, jeśli sam nie prowadzisz działań promocyjnych dla swojej marki. Przekazując go członkom swojego zespołu lub podwykonawcom, sprawisz, że wszyscy będą wiedzieć, w jaki sposób mają się komunikować z odbiorcami i Twoja marka zyska spójny, bardziej charakterystyczny wizerunek.

Szkolenie_marketing_Łódź

Leave a Reply

Your email address will not be published.